chatbot m

chatbotPrimera documentació: 22/05/2017

Tipus
manlleu de l’anglès
Contextos
A l’incipient però prometedor sector dels chatbots, una tecnologia que aplica la intel·ligència artificial per interaccionar amb el consumidor, l’empresa emergent barcelonina Correyvuela ha llançat “l’aposta més arriscada”, en paraules de Juan Prim, el cofundador juntament amb Carlos Núñez. [La Vanguardia, 22/05/2017]
El gener d’aquest any, de fet, Microsoft va anunciar que tenia la patent per comercialitzar chatbots que recrearien l’estil conversacional de qualsevol persona, també dels morts. [Intermèdia, 26/03/2021]
Observacions Per a l’escurçament de l’anglès chatbot (de chat i bot, l’escurçament de robot), el Termcat proposa les denominacions catalanes bot de conversa i assistent virtual, que defineix com un ‘programa informàtic que utilitza tècniques d’intel·ligència artificial que li permeten interactuar amb éssers humans, sobretot per executar tasques i respondre preguntes plantejades per mitjà de llenguatge natural’. Els chatbots existeixen des dels anys seixanta, però el seu ús s’ha generalitzat a partir del segle xxi, sobretot en contextos com el màrqueting, en què fer-ne ús fa possible atendre els clients en qualsevol moment del dia de manera relativament ràpida. Actualment dos dels assistents virtuals més coneguts són la Siri d’Apple i l’Alexa d’Amazon, que se serveixen del processament del llenguatge natural per respondre preguntes, fer recomanacions i aprendre els gustos dels usuaris per oferir-los resultats millors.

El control de qualitat d’aquests assistents es fa mitjançant el test de Turing, que determina fins a quin punt les respostes que dona la intel·ligència artificial són realment intel·ligents i s’acosten a la resposta que donaria un humà.

2 pensaments sobre “chatbot m

Deixa un comentari